Hardcore sexpunk

10-12-02 00:00:00 / door creepygirl / band: Death By Stereo

Denk je naar een onschuldig concert te gaan, krijg je olifanten en piemelpolaroids.

Voorprogramma één. Poehee. Een slappe Duitse band, La Par Forcé, die probeert om emo-achtige muziek te maken met een of ander gillend zangeresje.

Daar staat ie dan, in z’n eentje voor het podium. Naja staan is niet het juiste woord. Lompe bewegingen met alle ledenmaten en andere enge lichaamsdelen. Stampt hij nou zo omdat ie moet poepen of doorstaat ie helse pijnen? Niet voor niets een grote cirkel ruimte om hem heen. De enige fanatiekeling.

De muziek van La Par Forcé, die hij voor het eerst hoort, raakt hem emotioneel maar geeft hem ook een kick, vertelt deze Bulgaar als ik hem ondervraag over zijn enthousiasme. Hij geeft zich 200% voor muziek en dat zal iedereen weten ook. Maar hij weet wel van aanpakken. De middag ervoor heeft hij onder het mom voor een Bulgaars tijdschrift te werken Boy Sets Fire geïnterviewd. "Gewoon omdat ik het leuk vind om bandjes te interviewen." Precies de reden waarom ik Punx.nl heb aangeklampt met mijn bandjes-interviewen fetisjisme. Volgende keer dus ook maar effe bellen naar de platenmaatschappij voor een gesprekje :D

Vadsig

Zanger Efrem Schulz van Death by Stereo, band nummero twee, vindt het lekker om met z’n lompe varkenskop door de nog niet zo drukke pit te rossen en op het stilstaande publiek in te rammen. Menig onschuldig punkmeisje en -jongentje worden daarbij aangerand door zijn langharige, vadsige, logge lijf. De man komt duidelijk tekort op allerlei fronten. Dus erg slim is het niet om niet te antwoorden op vragen van de pers als je eigenlijk ook al geen muziek kunt maken. HMMPF!

Maaaar eindelijk is het dan tijd voor Boy Sets Fire! Met de aap op zijn t-shirt geprint zingt Nathan Gray in Release the Dogs over hoe George Bush de wereld verneukt sinds "nine eleven". Niet erg origineel, maar het publiek slikt het alsof het paaseitjes zijn en dus bruist de pit. Er wordt lekker wild gebeukt en gecircle-pit op de snoeiende gitaren en Gray’s hartenkreetjes.

De Boys spelen strak nog meer nummers van hun onlangs verschenen Live For Today EP, wat eigenlijk een rip-off voorproefje is van het in april 2003 te verwachten album Tomorrow Come Today. Ook oudere liedjes als Rookie rammen ze op hun allerlaatste concert van de tour door de goedgevulde Oude Zaal.

Penispolaroid

En dan is het moment daar. Plotseling wordt de crowd overvallen door iets overweldigends! Een rode olifantenkop met een enorme slurf bestuift het podium, met slechts een naakt mannenlichaam om hem heen, dat parmantig op en neer huppelt. Nog nooit is het argeloze punkpubliek zoiets weerzinwekkends vertoond. Om nog maar niet te spreken van de polaroids die werden uitgedeeld van aftrekkende Death by Stereomannen in alle verschillende tourbussen. Waar een onschuldig hardcore concertje al niet in kan uitmonden…