Counterparts - The Current Will Carry Us

31-10-11 08:28:00 / door pureandsimple / band: Counterparts / album: Counterparts - The Current Will Carry Us (2011)

Ooit was er een enorm gare kutband genaamd Counterpart. Ze kwamen uit Zeeland meen ik. Dat was echt niet te doen! Maar laten we het over dit Counterparts hebben! Ik had de naam al wel eens ergens gezien, maar nooit de moeite genomen het daadwerkelijk te checken. Ondertussen heeft de band voldoende promotie weten te maken dat ik toch maar even het album ga recenseren.

Wie goed de opgeblazen promosheet leest weet meteen dat dit weer zo’n marginale Comeback Kid-clone gaat worden. UGH! Dat belooft over het algemeen weinig goeds. Toch probeer ik het maar even, want deze Canadezen zijn relatief ‘hip en happening’ in de VS en ik wil ook wel eens meemaken dat ik die mening kan delen. Want eigenlijk hoor ik nooit iets aangenaams tussen die gare Victory-rommel. Bij Counterparts is dat maar deels anders (en daarom niet minder uniek dat ik het überhaupt luisterbaar vind!). Het album klinkt op zich best wel energiek en aanstekelijk, maar ik wordt al snel tureluurs van steeds weer diezelfde gare Xhardcore breakdownsX, Xgare tekstenX en dan ook nog eens combineert met suffe flirt richting metalriffs (waar deze band duidelijk niet vaardig genoeg voor is). Daarbij heb ik het gevoel dat de zanger een beetje mee probeert te liften op de hypewagen met een Touche Amore-achtige zang. Ik zeg niet dat je er direct oorherpes van krijgt, maar ik heb het gevoel dat ze veel te hard proberen en dat staat me een beetje tegen.
Conclusie: niets bijzonders. Hoewel dit zeker niet het slechtste is wat Victory uitgebracht heeft de afgelopen tijd, is dit duidelijk geen band die enige vorm van hype waard is.

Score: 59/100

<< Run Forever - A Few Good Things Thrice - Major/ Minor >>