Misfits - DEA.D.ALIVE!

04-02-13 08:31:00 / door pureandsimple / band: Misfits / album: Misfits - DEA.D.ALIVE! (2013)

Misfits - DEA.D.ALIVE!

Onze geliefde Misfits maken weer eens een album. Nouja. Deze versie van de Misfits lijkt, vooral vanwege de zang, beduidend minder geliefd dan eerdere versies. En terecht. Want Only is waarschijnlijk een prima kerel, maar wordt qua energie en toon-houden nog onder de tafel gezongen door Frans Bauer. En zeker voor een live-plaat hou je dan je hart vast.

Jaartallen van opnames daargelaten, in perspectief met de oude (bootlegs en officiële) Misfits live-albums klinkt De.A.D Alive! uitstekend qua geluid. Dat is een best wel belangrijk punt. Zeker ook als je rekening houdt met het feit dat er alleen Misfits werk van na-Danzig te horen is. Dat hoeft geen probleem te zijn. De nummers van American Psycho en Famous Monsters hebben de tand des tijds prima doorstaan. Ik luister het niet vaak, maar zou het morgen met veel plezier op kunnen zetten. Nee, het is verrassend genoeg zelfs niet eens de stem van Jerry Only waarom hier weinig aan is. (Hij scoort namelijk bijna een voldoende hier. En dat voor een live-album!) Nee, het is vooral het feit dat de setlist gedomineerd wordt door het niet zo lang geleden verschenen The Devil’s Rain (2011). Misschien is het omdat die nummers nog niet aanvoelen als ‘echte’ Misfits of omdat ze domweg niet goed genoeg zijn, maar deze plaat was aanzienlijk beter geweest als er meer nadruk had gelegen op Famous Monsters en American Psycho. Ook had ik het een goed idee gevonden als ze er een dubbel LP van hadden gemaakt met veel meer tracks (want live spelen deze oude meneren veel meer nummers). Daarentegen moet ik wel toegeven dat het veel beter is dan dat ik had verwacht. Maar mijn verwachtingen waren zo extreem laag dat zoiets nauwelijks betekenis heeft.  Al met al nét geen voldoende. En of ik dit ooit ga opzetten? Nee. Maar dat doe ik Evilive I en Evilive II trouwens ook niet.

Score: 54/100

<< Voivod - Target Earth Sidewalk - We Are Your Radio For The Night So Shut Up And Dance >>