Peter Pan Speedrock - Buckle Up and Shove it!

26-05-14 05:55:00 / door pureandsimple / band: Peter Pan Speedrock / album: Peter Pan Speedrock - Buckle Up and Shove it! (2014)

CD van de week Week 22 2014

Aangezien ik geen goeie woordgrap kon bedenken over riemen en/ of schuiven zal ik maar direct zeggen: Buckle Up and Shove It is - ondanks dat we 4 jaar op een album hebben moeten wachten - typisch Peter Pan (Speedrock). Dat klinkt een beetje laf, maar dat betekent natuurlijk dat het fukking ruig klinkt met een moddervet geluid. Ruig, vuig en steengoed. Zoals we de band kennen.

Ik kan wel gaan miepen over ditjes en datjes, maar het klinkt nog altijd als het broertje van Motörhead meets AC/DC. Dat doen nog 900,000 andere bands, maar toch hebben de mannen uit Eindhoven nét dat beetje extra. Ik weet niet hoe, maar ze doen het gewoon. Dat komt vooral omdat zanger/gitarist Peter Van Elderen weet hoe je een retestrakke en hardronkende riff moet afleveren (de midtempo stompende Whatever Man als persoonlijk favoriet). Niet van dat benauwde en TREK HET GAS OPEN! Ook de klassiekers New Rose (misschien nog wel beter dan de coverversie van GN´R!) en Heart Full Of Soul mogen er wezen, hoewel ik me altijd afvraag waarom bands geen spannendere covers weten te kiezen. Maar het is toch vooral het eigen werk dat deze plaat zo tof maakt. Owja! Sparky van Demented Are Go doet ook ff mee. Ach... Het zal allemaal wel. Er is echt niks nieuws onder de zon. Gelukkig ook maar! Want dat betekent dat Peter Pan nog altijd (met afstand!) de beste hardrock band van Nederland is. Meer (maar zeker niet minder) heb ik niet nodig.

Score: 80/100

<< Blondie - Blondie 4(0) Ever 7 Seconds - Leave A Light On >>